استاندار مازندران در نشست با معاونان وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در تکمیل جاده سوادکوه شدند. دکتر ربیع فلاح جلودار در این نشست گفت : کمربندی های ساری ، بابل و چالوس هم ضرورت دارد با توجه به حجم بالای مسافرین و گردشگران سریعتر کامل شود.
در نشست استاندار مازندران با داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، علی نـورزاد معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حسن نیا معاون سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور ، نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و نوروزی مدیر کل راه و شهرسازی مازندران و مسائل و مشکلات حوزه راه مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
علی نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران و و نوروزی مدیر کل راه و شهرسازی مازندران نیز به ارائه گزارشی در مورد وضعیت راههای استان و مشکلات این حوزه پرداختند .
معاونین وزیر راه و شهرسازی در این نشست بر ضرورت توسعه راههای مازندران تاکید کردند و قول مساعد دادند تا زمینه تکمیل پروژه های مهم استان فراهم شود.
طرح ملی تعریض جاده سوادکوه بمنظور ایجاد راه مواصلاتی مناسب و عریض از سال 1383 آغاز شد و علی رغم وعده های مکرر مسوولان کشوری و استانی مبنی بر افتتاح این طرح تا پایان سال 93 این طرح به سرانجام نرسید .
تعریض جاده سوادکوه بطول 84 کیلومتر بعنوان بخشی از جاده سراسری تهران – سوادکوه درچهار قطعه تعریف شد که شامل تعریض گدوک به پل سفید به طول 39 کیلومتر، پل سفید به قائمشهر به طول 21 کیلومتر ، قطعه سوم الف پل سفید به قائمشهر به طول پنج کیلومتر و قطعه سوم ب پل سفید به قائمشهر به طول 19 کیلومتر است.
جاده سوادکوه –تهران به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد کشور به شمار می رود که در طول سال هموطنان زیادی از این مسیر برای رسیدن به دیگر نقاط کشور استفاده می کنند.
همچنین عبور قسمتهایی از این جاده از درون شهرهای شیرگاه ، زیراب و پل سفید و روستاها باعث شده تا مردم ساکن دراین مناطق به علت حجم بالای ترافیک متحمل مشکلاتی می شوند.